บริษัท คาวาซากิ มอเตอร์ เอ็นเตอร์ไพรส์ (ประเทศไทย) จำกัด ได้จัดตั้งทีมแข่งขันสังกัดโรงงานขึ้นโดยมี 2 นักแข่งขันดีกรีแชมป์เข้าร่วมทีม ภายใต้การนำของ คุณกฤษณะ ภาคีแพทย์ รถที่จะใช้ในการเข้าร่วมแข่งขันก็คือ Ninja ZX-10RR Champion Machine จากรายการ WSBK นั่นเอง โดยจะเข้าร่วมการแข่งขัน Super Bike (SB1) นำโดย ฐิติพงศ์ วโรกร ดีกรีนักบิดเอเชียรุ่น 600 ซีซี และอดีตนักบิด Moto2 ในปี 2014-2015 เเละรางวัลล่าสุดอย่าง FMST All Thailand Superbike 2017 และ ชัยวิชิต นิสกุล หรือ CK ดีกรีนักแข่งรุ่น superbike 1000cc. SB1 (R2M) และรุ่นชิงแชมป์ถ้วยพระราชทาน (IRC)
คาวาซากิร่วมลงทำการแข่งขันใน รายการแข่งขันรถจักรยานยนต์ชิงแชมป์ประเทศไทย จำนวน 13 สนามในฤดูกาล 2017 โดยมีนักแข่งแนวหน้า พร้อมสู้ศึกชิงชัยเป็นจำนวนมาก รวมไปถึง นักแข่งคาวาซากิ ฐิติพงศ์ วโรกร นักแข่งหมายเลข 100 โดยรถ kawasaki ZX-10RR และ ชัยวิชิต นิสกุล นักแข่งหมายเลข 25 โดยรถ kawasaki Ninja ZX-10RR ทัพหน้าที่พร้อมลงทำการแข่งขันในรุ่น SB1 รุ่นใหญ่สุดของรายการในปีนี้ โดยรายการแข่งขันมี ดังนี้
Round 1 | May 4-6, 2018 | AT Thailand Circuit Nakhonchaisri |
Round 2 | Jul 6-8 2018* | AT Thailand Circuit Nakhonchaisri |
Round 3 | Sep 1-2, 2018 | AT Thailand Circuit Nakhonchaisri |
Round 4 | Nov 2-4, 2018 | AT Thailand Circuit Nakhonchaisri |
Round 5 | Dec 14-16, 2018 | AT Thailand Circuit Nakhonchaisri |
*May be altered
Round 1 | Jun 15-17, 2018 | AT CHANG INTERNATIONAL CIRCUIT |
Round 2 | Jul 13-15, 2018 | AT CHANG INTERNATIONAL CIRCUIT |
Round 3 | Aug 10-12, 2018 | AT CHANG INTERNATIONAL CIRCUIT |
Round 4 | Nov 16-18, 2018 | AT CHANG INTERNATIONAL CIRCUIT |
ในปัจจุบันพบว่าความสนใจในเรื่อง Motor sport เพิ่มขึ้นเป็นจำนวนมากในช่วงที่ผ่านมา และมีแนวโน้มจะเพิ่มมากขึ้นอย่างต่อเนื่อง ทั้งกลุ่มลูกค้าชาวต่างชาติ และชาวไทย ในขณะเดียวกันทางบริษัท Kawasaki ก็ได้มีการจัดจำหน่ายรถจักรยานยนต์ ประเภทที่สามารถตอบสนอง และสอดคล้องกับกีฬา Motor sport ด้วยเช่นกัน ดังนั้นทาง Kawasaki จึงปราถนาที่จะมอบ ประสบการณ์อันล้ำค่า ในรูปแบบของการขับขี่ ที่สนุกสนานในสนามแข่งขัน จึงจัดให้มีกิจกรรม KRRC Kawasaki Road Racing Championship 2018 ขึ้น โดยกิจกรรมนี้ไม่ได้จำกัดเฉพาะ ที่มีประสบการณ์ในการขับขี่แข่งแล้วเท่านั้น แต่ยังเรายังเปิดโอกาสให้นักแข่งมือใหม่ ที่ประสบการณ์น้อย แต่ต้องการสัมผัสกับการแข่งขันจริง และทางเรา ยังมีการลดจำนวนรุ่นการแข่งขันลง เพื่อเปิดโอกาศให้ลูกค้าหน้าใหม่ มีโอกาศได้สัมผัสกับ สนามแข่งสุดอลังการ แบบเต็มอิ่มอีกด้วย
ผู้จัดการแข่งขัน :Grand Prix International Public Co., Ltd. (GPI)
ผู้สนับสนุน :บริษัทคาวาซากิ มอเตอร์ เอ็นเตอร์ไพรส์ (ประเทศไทย) จำกัด
Mini Bike A
Mini Bike B
Ninja 250/300 A
Ninja 250/300 B
Ninja 400 A
Ninja 400 B
Ninja ZX10-R SB1
Ninja ZX-10R ST1
Ninja ZX-10R ST2
Ninja ZX-10R ST3 A
Ninja ZX-10R ST3 B
Ninja 250/300 A Race 1
Ninja 250/300 A Race 2
Ninja 250/300 B Race 1
Ninja 250/300 B Race 2
Ninja 400 A/B Race 1
Ninja 400 A/B Race 2
ZX10R ST1/SB1 Race 1
ZX10R ST1/SB1 Race 2
ZX10R ST3A/ST2 Race 1
ZX10R ST3A/ST2 Race 2
ZX10R ST3B Race 1
ZX10R ST3A/ST2 Race 2
Mini Bike - A / B Race 1
Mini Bike - A / B Race 2
Ninja250/300 - A Race 1
Ninja250/300 - A Race 2
Ninja250/300 - B Race 1
Ninja250/300 - B Race 2
Ninja400 - A /B Race 1
Ninja400 - A /B Race 2
Ninja ZX-10R - ST1, ST2 Race 1
Ninja ZX-10R - ST1, ST2 Race 2
Ninja ZX-10R - ST3 Race 1
Ninja ZX-10R - ST3 Race 2
Ninja ZX-10R - SB1 Race 1
Ninja ZX-10R - SB1 Race 2
บริษัท คาวาซากิ มอเตอร์ เอ็นเตอร์ไพรส์ (ประเทศไทย) จำกัด ผู้จัดรายการแข่งขันรถจักรยานยนต์วิบาก Kawasaki Enduro เป็นเวลา 5 ปี ซึ่งได้รับการตอบรับที่ดี จากผู้ชม และนักแข่งทั่วประเทศ จนกระทั่งปี 2015 บริษัทได้จัดรายการ แข่งรถจักรยานยนต์วิบาก ในรูปแบบ Endurance ซึ่งสร้างความแปลกใหม่ ให้แก่วงการแข่งขันรถวิบาก เป็นอย่างมาก จากรายการแข่งขัน ทำให้มีนักแข่งรุ่นใหม่ ตบเท้าเข้าร่วมแข่งจำนวนมาก ถือได้ว่าคาวาซากิ ประสบความสำเร็จในสนามแรก จนถึงปัจจุบันเรื่อยมา
ผู้จัดการแข่งขัน :
บริษัทคาวาซากิ มอเตอร์ เอ็นเตอร์ไพรส์ (ประเทศไทย) จำกัด
"กติกาการแข่งขัน"
คะแนนสะสม Enduro3Hr. 2018 สนามที่ 1 - 5
ผลการแข่งขัน Enduro3Hr. Round5 @ Bangkok
ผลการแข่งขัน Enduro3Hr. Round4 @ Nakornratchasima
ผลการแข่งขัน Enduro3Hr. Round3 @ Songkhla
ผลการแข่งขัน Enduro3Hr. Round2 @ Chachoengsao
ผลการแข่งขัน Enduro3Hr. Round1 @ Chiang Mai
Kawasaki was an early winner in the Riders’ Title chase, thanks to Scott Russell in 1993 and more recently in 2013, 2015 and last year. Tom Sykes was champ in 2013 and Jonathan Rea in ’15 and ’16, each on their Ninja ZX-10Rs.
The Ninja dynasty of machines had won 91 race victories up to the end of the 2016 season, starting with Adrien Morillas in the inaugural year of the series. Since then Doug Chandler, Rob Phillis, Aaron Slight, Scott Russell, Anthony Gobert, Akira Yanagawa, Hitoyasu Izutsu, Chris Walker, Tom Sykes, Loris Baz and Jonathan Rea have won WorldSBK races for Kawasaki.
The podium-scoring total for Ninja pilots now stands at 307 from 720 races started. Kawasaki has taken 63 pole positions in that time too.
Kawasaki has been an ever-present manufacturer in WorldSBK racing and from the earliest days to now there have been many rule changes and technical regulations to match and comply with. Several teams have opted to use Ninja ZX-10R machines once again, a testimony to the performance and reliability of Kawasaki machines from the very start of the championship to now.
Utilising the formidable WorldSBK focused Ninja ZX-10RR street motorcycle as the base unit for on-track endeavors, KRT are proud of Kawasaki’s roots in WorldSBK and carry forward the ethos established by Scott Russell who won the first championship for the lime green brand in 1993. The message is the same now as it ever was; Kawasaki uses a street motorcycle from the same warehouse as Kawasaki dealers call on to make the base of their racing machine.
Shouldering a heavy weight of expectation for 2018 KRT, and riders Jonathan Rea and Tom Sykes, have a mountain to climb this year as new rules imposed to stymie a perceived Ninja dominance rob the rev hungry ZX-10RR of over 1000rpm to try and close the gap between leaders and chasers.
Stoic in their response, the factory have stated that they may not agree with the new situation but they will compete under the newly implemented rules and reconfigure the mighty Ninja within the regulations in order to push for an historic four year winning run. The outcome is impossible to predict but the effort is manifest, this is a team and rider combination determined to succeed and do so in the spirit of the Ninja brand. #NinjaSpirit
Jonathan Rea
In 2015 ’JR’ had been almost the most dominant champion in the history of the category. In 2016, on a new model, he resisted greater title challenges but still came out on top. In 2017, on another updated and sharpened version of the Ninja ZX-10RR Rea made history with three-in-a-row. He also set a new absolute record points score of 556 in a season, thanks to 16 race wins and eight other podium places.
The talents of former junior motocross champion Rea were evident from an early age and he made the jump to roadracing in 2003. Riding in British Supersport earned his ride in BSB Championship, becoming the youngest rider to score a pole position in this prestigious national championship, in 2005.
He became runner-up in the 2007 BSB title but by then his gaze alighted on the WSB paddock - and the FIM Supersport World Championship class in particular.
Runner-up in the WSS class in 2008, he made the leap to WSB racing even before the end of the season. As soon as his chances of winning the Supersport title were gone he took over a Superbike ride with his team in the final round in Portugal, scoring points and impressing all with his pace.
His rookie World SBK season saw him finish inside the top five, with two wins mixed into his total of eight podiums. A top result for a first season rider and a new star was born inside the SBK paddock. From 2009 until the end of 2014 Rea proved to be the top Honda rider in the SBK championship.
In 2010 he went one better in terms of championship results and posted four wins, a single season total that he would not match again until 2014. He was on course for a top three finish until he was injured with two rounds to go. In 2011 he placed ninth after a pre-season injury affected his start and then a mid-season fall caused him to miss too much of the season, meaning he finished an artificially low ninth overall. Despite his injury problems he still won two races.
Four race wins in 2012 saw Jonathan fifth in the title chase but bad luck with injury was to return in 2013. A crash at the German round, on an oil spill, broke his femur and finished his season. He ended up ninth overall and kept up his record of winning at least one race every season since he joined SBK full-time. That record was added to in 2014, as he rode to third place in the championship overall, his best ever overall finish to that point, with four race wins to make a career total of 15 before the start of the 2015 season, his first with Kawasaki.
His astounding 2015 included 14 wins in his haul of 23 podium finishes, and a championship win that was sewn up long before the end of the racing year.
In 2016 Rea was a clear champion in his second Kawasaki year scoring nine race wins, almost reaching the magic 500 points barrier once again.
After such a start to his Kawasaki career the possibility of another title was a real one in 2017, but his achievements on the Ninja ZX-10RR exceeded his wildest dreams as he made history, and in a number of ways. He even added the ability to score quite regular Tissot Superpole wins to his growing array of talents.
Now Rea has another challenge to face, and this time with considerably fewer engine revs at the top end of his Ninja ZX-10RR, due to new technical regulations. Four-in-row would be yet another level of attainment for man and manufacturer.
Facebook: JonathanReaOfficial
Twitter: @jonathanrea
Tom Sykes
Sykes enjoyed his first Superbike World Championship wildcard rides in 2008, when he took a second place finish against the more established riders on his home soil. He has not always been a four-stroke star, having preferred the feel of two-stroke racing bikes in his early career.
Competing on his grandfather’s 600 Kawasaki road bike for a short time in the UK, just to understand how a four-stroke machine worked around a circuit, Sykes soon moved into the British Supersport Championship on a full-time basis. He enjoyed almost instant success and was runner-up in the 2006 season.
Paul Bird Motorsport picked up Tom for a season of BSB racing in 2007 and five podium places contributed to a fine top six ranking, in arguably the toughest domestic championship there is.
A year later, having posting race wins in the UK series for another team and also taking a podium in the British round of the World Superbike Championship, Tom was in a strong position to be signed for WSB full time in 2009.
A tough first year, marred by injury towards the end, was not in Tom’s pre-season script, but he did impress on occasion and finished ahead of many bigger WSB names.
In 2010 – and now signed for Kawasaki - it took some time for Tom and his team to get the very best out of that generation of Kawasaki Ninja ZX-10R. After a victorious return to BSB racing for a one-off meeting at Brands Hatch the final few SBK races brought strong double-digit points scores, and almost saw Tom back on the podium again.
For 2011 Sykes was retained to help develop and race the all-new Ninja ZX-10R, tasks which brought rewards as the bike blossomed as a real force at a variety of different circuits. Almost from the start of the year Sykes was posting performances that finally won him his first race victory at this global level.
The 2012 season was another positive turning point for Sykes as he scored four race wins and a gigantic tally of Superpole prizes for being fastest qualifier.
His championship win in 2013 was the highpoint of his career – so far. Only missing the title in 2014 by six points, he was only 17 points from second place overall in 2015. After a strong season laden with race wins and podiums in 2016 he earned the runner-up spot.
Last year several off-track and one major on-track misfortune made it a remarkably tough season for Tom, with illness affecting his early season rides and late season injury robbing him of valuable points. Sykes is looking at 2018 as a season to challenge once again for the top spot, despite regulation changes designed to negate the cutting edge of his Kawasaki’s maximum engine revs.
Facebook: Official Facebook Page
Twitter: @TheRealTomSykes
Instagram: @tom66sykes
12พฤษภาคม |
Kawasaki Road Racing Championship 2018 Round 1Thailand Circuit, Nakornpathom May 12 - 13, 2018 |
9มิถุนายน |
Kawasaki Road Racing Championship 2018 Round 2Chang International Circuit, Buriram June 9 - 10, 2018 |
24มิถุนายน |
Kawasaki Enduro 3 Hours Round 1Mae Kuang Udom Thara Dam, Chiangmai June 23 - 24, 2018 |
5สิงหาคม |
Kawasaki Enduro 3 Hours Round 2TBA, Chachoengsao August 4 - 5, 2018 |
16กันยายน |
Kawasaki Enduro 3 Hours Round 3TBA, Songkhla September 15 - 16, 2018 |
29กันยายน |
Kawasaki Road Racing Championship 2018 Round 3Thailand Circuit, Nakornpathom September 29 - 30, 2018 |
28ตุลาคม |
Kawasaki Enduro 3 Hours Round 4TBA, Nakhonratchasima October 27 - 28, 2018 |
16ธันวาคม |
Kawasaki Enduro 3 Hours Round 5TBA, Bangkok December 15 - 16, 2018 |
19มกราคม |
Kawasaki Road Racing Championship 2018 Round 4Chang International Circuit, Buriram January 19 - 20, 2019 |