นักบิดหลายคนที่อยู่ในยุครุ่งเรืองของเครื่องซูเปอร์สปอร์ต 400cc ในช่วงปี 1980 และ 1990 จะจดจำคุณลักษณะของรถที่มีรอบสง นำหนักเบา กะทัดรัด และประสิทธิภาพในการเข้าโค้งที่น่าตื่นเต้น พอมาถึงยุคสมัยใหม่ เครื่องยนต์ 400cc ยังคงเป็นจุดกิ่งกลางที่ยอดเยี่ยมระหว่างรุ่น 250cc และ 600cc แต่หลายรุ่นไม่ได้ให้ประสิทธิภาพและความตื่นเต้นเท่ารุ่นก่อนที่เคยมีมา อย่างไรก็ตามการมาถึงของ Ninja ZX-4R ใหม่ นำไปสู่การปฏิวัติอันน่าตะลึง ด้วยเครื่องยนต์ ขนาด 400cc In-Line Four ใหม่ทั้งหมดที่ให้กำลัง 55KW (75 PS) อย่างที่ไม่เคยมีมาก่อน
The new 399 cm3 liquid-cooled DOHC In-Line Four engine pushes technological boundaries to comfortably top the 400cc class*. Developed with know-how gained from other Ninja ZX models, the high-performance engine offers class-leading power and a rev-range that extends beyond 15,000 min-1.
The Ninja ZX-4R’s ø37 mm inverted fork uses SFF-BP internals to offer both racetrack performance and everyday usability while the Horizontal Back-link rear suspension offers a progressive character. Offering increased adjustability, the Ninja ZX-4R SE front forks include adjustable spring preload.
Key chassis dimensions (centre of gravity position, swingarm pivot position, engine axis positions, caster angle, etc) were inspired by Kawasaki’s World Superbike Ninja ZX-10RR racer, bringing WorldSBK chassis design thinking to the 400cc class.
Header pipes and collector pipe layout were inspired by the exhaust of the Ninja ZX-6R. Joint pipes link the headers, contributing to strong power output and meeting emissions and sound regulations.
The ZX-4R’s two ø290 mm front brake discs and radial-mount monobloc calipers provide sure stopping power, while also offering excellent braking feel to inspire confidence both on the track and on the street.
Bluetooth technology built into the instrument panel allows connection to smartphones via the “RIDEOLOGY THE APP” smartphone application, enabling riders to access instrument functions for an enhanced motorcycling experience.
The 4.3” all-digital TFT colour instrumentation with selectable display modes (Normal, Circuit) clearly displays the most pertinent information, whether on the street or on the track. Circuit Mode shows the gear position, lap times, and rpm above 10,000 more prominently.
Four integrated riding modes (Sport, Road, Rain or Rider (manual)) make it simple to select a level of traction control and power mode to suit the current riding conditions.
The Ninja ZX-4R SE, with original KRT-inspired colour and graphics, higher-grade front fork with adjustable spring preload, and equipped with a number of accessories, is also available in certain markets.
Accessories equipped on the Ninja ZX-4R SE include:
- Dual-direction KQS
- smoked windshield
- USB outlet
- frame sliders
- adjustable spring preload front fork
มิติรถ | |
---|---|
ความยาว | 1,990 mm |
ความกว้าง | 765 mm |
ความสูง | 1,110 mm |
ระยะฐานล้อ | 1,380 mm |
ระยะห่างจากพื้น | 135 mm |
ความสูงเบาะนั่ง | 800 mm |
น้ำหนักรวม | 188 kg |
น้ำหนัก (ไม่รวมของเหลว) | - |
ความจุถังน้ำมันเชื้อเพลิง | 15 litres |
สมรรถนะ | |
---|---|
กำลังเครื่องยนต์สูงสุด | 55.0 kW {75 PS} / 14,500 min-1 |
กำลังเครื่องยนต์สูงสุดพร้อมแรมแอร์ | 56.7 kW {77 PS} / 14,500 min-1 |
แรงบิดสูงสุด | 39.0 N·m {4.0 kgƒ·m} / 13,000 min-1 |
เครื่องยนต์ | |
---|---|
ประเภทเครื่องยนต์ | 4-stroke In-Line Four |
ระบบหล่อเย็น | Liquid-cooled |
ขนาดกระบอกสูบ x ช่วงชัก | 57.0 x 39.1 mm |
ปริมาตรกระบอกสูบ | 399 cm3 |
อัตราส่วนกำลังอัด | 12.3:1 |
ระบบจ่ายเชื้อเพลิง | Fuel injection: ø34 mm x 4 |
ระบบหล่อลื่น | Forced lubrication, wet sump |
ระบบสตาร์ท | EL. Starter |
ระบบจุดระเบิด | Digital |
ระบบขับเคลื่อน | |
---|---|
ระบบขับเคลื่อน | Chain |
ระบบส่งกำลัง | 6-speed, return |
อัตราทดขั้นต้น | 2.029 (69/34) |
อัตราทดเกียร์ 1 | 2.929 (41/14) |
อัตราทดเกียร์ 2 | 2.056 (37/18) |
อัตราทดเกียร์ 3 | 1.619 (34/21) |
อัตราทดเกียร์ 4 | 1.333 (32/24) |
อัตราทดเกียร์ 5 | 1.154 (30/26) |
อัตราทดเกียร์ 6 | 1.037 (28/27) |
อัตราทดสุดท้าย | 3.429 (48/14) |
ประเภทคลัตช์ (หลัก) | Wet multi-disc, manual |
ตัวถัง | |
---|---|
ประเภทเฟรม | Trellis, high-tensile steel |
ระบบกันสะเทือนหน้า | ø37 mm inverted fork (SFF-BP) with top-out springs |
ระบบกันสะเทือนหลัง | Horizontal Back-link, gas-charged shock with spring preload adjustability |
ระยะยุบล้อหน้า | 120 mm |
ระยะยุบล้อหลัง | 112 mm |
มุมแคสเตอร์ | 23.5° |
ระยะเทรล | 97 mm |
มุมเลี้ยว (ซ้าย/ขวา) | 35° / 35° |
ยางหน้า | 120/70ZR17M/C (58W) |
ยางหลัง | 160/60ZR17M/C (69W) |
เบรกหน้า | Dual semi-floating ø290 mm discs |
คาลิปเปอร์ (หน้า) | Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston |
เบรกหลัง | Single ø220 mm disc |
คาลิปเปอร์ (หลัง) | Single-piston |