นิยามบทใหม่ของรถซุปเปอร์สปอร์ตในคลาส 400 ซีซี ด้วยขุมกำลัง 4 สูบและเสียงที่เร้าใจ Ninja ZX-4R เป็นรุ่นที่เป็นที่สุดในคลาส 400cc
เครื่องยนต์สี่สูบเรียงของ Ninja ZX-4R เป็นกุญแจสำคัญของความสนุกสนานในการขับขี่รถรุ่นนี้ และด้วยการส่งผ่านประสิทธิภาพที่บดบัง รถรุ่นอื่นในคลาส 400cc ด้วยกำลังของเครื่องยนต์ Four in line ที่มีกำลังเครื่องยนต์ 55kW(75PS) @14,500 rpm 56.7kW(77PS) @12,500 rpm แรงบิด 37.6 N.m@ 12,500 rpm และมี Redline ที่สูงกว่า 15,000 รอบต่อนาที เพื่อให้ได้กำลังสูงสุดและเสียงเร้าใจ ภายใต้กรอบของกฎหมาย
Ninja ZX-4R จึงเป็นส่วนผสมที่ลงตัวระหว่างความสนุกสนานจากการขับขี่บนท้องถนน และการขับขี่ในสนามแข่ง พร้อมเสียงและสมรรถนะที่เร้าใจ มาในรูปลักษณ์ที่ยากจะปฏิเสธ
สำหรับสำหรับรุ่น SE มาพร้อมกับ Kawasaki Quick Shifter (KQS) สามารถใช้ได้ทั้ง upshift และ downshift ทำให้การเข้าเกียร์ส่งกำลังเครื่องยนต์ในขณะเข้าเกียร์ได้อย่างราบเรียบไม่สะดุดโดยไม่ต้องกำคลัช หากไม่ต้องการใช้งาน KQS สามารถปิดได้เช่นกัน นอกจากนี้ยังสามารถปรับ Preload ที่โช้คอัพหน้าได้ 20 รอบ (ค่ามาตรฐานตั้งไว้ที่ 2 รอบ) พร้อมกับช่องเสียบ USB, บังลมหน้าสีเทาควันบุหรี่, และกันล้ม
The new 399 cm3 liquid-cooled DOHC In-Line Four engine pushes technological boundaries to comfortably top the 400cc class*. Developed with know-how gained from other Ninja ZX models, the high-performance engine offers class-leading power and a rev-range that extends beyond 15,000 min-1.
The Ninja ZX-4R’s ø37 mm inverted fork uses SFF-BP internals to offer both racetrack performance and everyday usability while the Horizontal Back-link rear suspension offers a progressive character. Offering increased adjustability, the Ninja ZX-4R SE front forks include adjustable spring preload.
Key chassis dimensions (centre of gravity position, swingarm pivot position, engine axis positions, caster angle, etc) were inspired by Kawasaki’s World Superbike Ninja ZX-10RR racer, bringing WorldSBK chassis design thinking to the 400cc class.
Header pipes and collector pipe layout were inspired by the exhaust of the Ninja ZX-6R. Joint pipes link the headers, contributing to strong power output and meeting emissions and sound regulations.
The ZX-4R’s two ø290 mm front brake discs and radial-mount monobloc calipers provide sure stopping power, while also offering excellent braking feel to inspire confidence both on the track and on the street.
Bluetooth technology built into the instrument panel allows connection to smartphones via the “RIDEOLOGY THE APP” smartphone application, enabling riders to access instrument functions for an enhanced motorcycling experience.
The 4.3” all-digital TFT colour instrumentation with selectable display modes (Normal, Circuit) clearly displays the most pertinent information, whether on the street or on the track. Circuit Mode shows the gear position, lap times, and rpm above 10,000 more prominently.
Four integrated riding modes (Sport, Road, Rain or Rider (manual)) make it simple to select a level of traction control and power mode to suit the current riding conditions.
The Ninja ZX-4R SE, with original KRT-inspired colour and graphics, higher-grade front fork with adjustable spring preload, and equipped with a number of accessories, is also available in certain markets.
Accessories equipped on the Ninja ZX-4R SE include:
- Dual-direction KQS
- smoked windshield
- USB outlet
- frame sliders
- adjustable spring preload front fork
Allowing riders to take even greater advantage of the Ninja ZX-4R’s exhilarating engine character, the quick shifter enables clutchless upshifts and downshifts for seamless acceleration and quick and easy deceleration.
* During acceleration, the system detects that the shift lever has been actuated and sends a signal to the ECU to cut ignition so that the next gear can be engaged without having to use the clutch.
* During deceleration, the KQS system automatically controls engine speed, allowing riders to downshift without operating the clutch.
* KQS does not function below 2,500 min-1.
* The system uses a contactless-type sensor, offering very high reliability.
มิติรถ | |
---|---|
ความยาว | 1,990 mm |
ความกว้าง | 765 mm |
ความสูง | 1,110 mm |
ระยะฐานล้อ | 1,380 mm |
ระยะห่างจากพื้น | 135 mm |
ความสูงเบาะนั่ง | 800 mm |
น้ำหนักรวม | 189 kg |
น้ำหนัก (ไม่รวมของเหลว) | - |
ความจุถังน้ำมันเชื้อเพลิง | 15 litres |
สมรรถนะ | |
---|---|
กำลังเครื่องยนต์สูงสุด | 55.0 kW {75 PS} / 14,500 min-1 |
กำลังเครื่องยนต์สูงสุดพร้อมแรมแอร์ | 56.7 kW {77 PS} / 14,500 min-1 |
แรงบิดสูงสุด | 37.6 N·m {3.8 kgƒ·m} / 12,500 min-1 |
เครื่องยนต์ | |
---|---|
ประเภทเครื่องยนต์ | 4-stroke In-Line Four |
ระบบหล่อเย็น | Liquid-cooled |
ขนาดกระบอกสูบ x ช่วงชัก | 57.0 x 39.1 mm |
ปริมาตรกระบอกสูบ | 399 cm3 |
อัตราส่วนกำลังอัด | 12.3:1 |
ระบบจ่ายเชื้อเพลิง | Fuel injection: ø34 mm x 4 |
ระบบหล่อลื่น | Forced lubrication, wet sump |
ระบบสตาร์ท | EL. Starter |
ระบบจุดระเบิด | Digital |
ระบบขับเคลื่อน | |
---|---|
ระบบขับเคลื่อน | Chain |
ระบบส่งกำลัง | 6-speed, return |
อัตราทดขั้นต้น | 2.029 (69/34) |
อัตราทดเกียร์ 1 | 2.929 (41/14) |
อัตราทดเกียร์ 2 | 2.056 (37/18) |
อัตราทดเกียร์ 3 | 1.619 (34/21) |
อัตราทดเกียร์ 4 | 1.333 (32/24) |
อัตราทดเกียร์ 5 | 1.154 (30/26) |
อัตราทดเกียร์ 6 | 1.037 (28/27) |
อัตราทดสุดท้าย | 3.429 (48/14) |
ประเภทคลัตช์ (หลัก) | Wet multi-disc, manual |
ตัวถัง | |
---|---|
ประเภทเฟรม | Trellis, high-tensile steel |
ระบบกันสะเทือนหน้า | ø37 mm inverted fork (SFF-BP) with spring preload adjustability, and top-out springs |
ระบบกันสะเทือนหลัง | Horizontal Back-link, gas-charged shock with spring preload adjustability |
ระยะยุบล้อหน้า | 120 mm |
ระยะยุบล้อหลัง | 112 mm |
มุมแคสเตอร์ | 23.5° |
ระยะเทรล | 97 mm |
มุมเลี้ยว (ซ้าย/ขวา) | 35° / 35° |
ยางหน้า | 120/70ZR17M/C (58W) |
ยางหลัง | 160/60ZR17M/C (69W) |
เบรกหน้า | Dual semi-floating ø290 mm discs |
คาลิปเปอร์ (หน้า) | Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston |
เบรกหลัง | Single ø220 mm disc |
คาลิปเปอร์ (หลัง) | Single-piston |