Ninja ZX-6R

SUPERSPORT OBSESSION: KAWASAKI’S CLASS-EXCEEDING 636CC SUPERSPORT MACHINE

Ninja ZX-6R

Ninja ZX-6R รถจักรยานยนต์ซุปเปอร์สปอร์ต 636 ซีซี ที่ล้ำกว่าใครสำหรับผู้ที่หลงไหลในรถซุปเปอร์สปอร์ต สไตล์ใหม่ของ Ninja ZX-6R ได้แรงบันดาลใจมาจาก Ninja ZX-10R ในขณะเดียวกันก็รวมเอา ภาพลักษณ์ซูเปอร์สปอร์ตในอุดมคติมาไว้ด้วย ดีไซน์ของ Ninja ZX-6R นั้นจะเน้นการดึงดูดสายตาและความสนใจ ทั้งแฟริ่งหน้าและแฟริ่งข้างดีไซน์ให้มีความลื่นไหลตั้งแต่หัวจรดท้าย  กระบังลมหน้าที่มีเลเยอร์ซับซ้อนทำให้ Ninja ZX-6R มีรูปโฉมใหม่ที่ช่วยเสริมความเป็นซูเปอร์สปอร์ต และภายใต้กระบังลม ผู้ขับขี่จะพบกับแผงหน้าปัด Full-Colour TFT พร้อมการเชื่อมต่อกับสมาร์ทโฟน, โหมดการขับขี่อิสระ และคุณสมบัติขั้นสูงอื่นๆ ที่ผู้ขับขี่ผู้ชอบการเข้าโค้ง และชื่นชอบรูปลักษณ์ซูเปอร์สปอร์ตจะต้องหลงรักแน่นอน รวมถึงการใช้จานเบรกแบบกลมที่ช่วยเสริมภาพลักษ์ณซูเปอร์สปอรต์ และเครื่องยนต์ที่ออกแบบมาเพื่อสิ่งแวดล้อมโดยเฉพาะ

  • Ninja ZX-6R : Metallic Matte Dark Gray / Ebony (2025)
  • Ninja ZX-6R : Metallic Matte Dark Gray / Ebony (2025)
  • Ninja ZX-6R : Metallic Matte Dark Gray / Ebony (2025)
  • Ninja ZX-6R : Lime Green / Ebony (2025)
  • Ninja ZX-6R : Lime Green / Ebony (2025)
  • Ninja ZX-6R : Lime Green / Ebony (2025)

สีที่มีจำหน่าย

  • Metallic Matte Dark Gray / Ebony (2025)
  • Lime Green / Ebony / Pearl Blizzard White (2025)

ราคา (บาท)

  • 399,000
  • 399,000
  • * ราคาและโปรโมชั่นเป็นไปตามข้อกำหนด ณ วันจำหน่าย

Top Features

Top Features

The 636 Advantage: 636 cm3 Liquid- Cooled, 4-Stroke In-Line Four

The advantage offered by the Ninja ZX- 6R’s 37 cm3 greater displacement is significant for real world riding exhilaration. Greater performance across the rpm range is welcome when sport riding, both on back roads and on the racetrack. But stronger low and mid-range torque compared to “ordinary” mid-size supersport models also offers increased usability in everyday street-riding situations, like riding in stop-and-go city traffic or accelerating to pass another vehicle on the highway. Updates for 2024 include emissions-related adjustments.

Smooth, Flowing Ninja ZX Styling

All-new styling is inspired by the Ninja ZX-10R while embodying the ideal supersport image. New front and side cowls create a design that flows smoothly from head to tail. Compact new headlights and an intricately layered front cowl give the Ninja ZX-6R its new “face,” while blacked out engine covers and silencer add to the supersport image and LED turn signals complete an all-LED lighting package.

TFT Colour Instrumentation

The new 4.3” all-digital TFT colour instrumentation gives the cockpit a high-tech, high-grade appearance. The new meter also offers additional features unavailable on the previous model.

Sport, Road, Rain, Rider (manual)

All-inclusive modes that link KTRC and Power Mode allow riders to easily set traction control and power delivery to suit a given riding situation. Riders can choose from three settings (Sport, Road, Rain) or a manual setting (Rider). In the manual Rider mode, each of the systems can be set independently.

 

- Sport: enables riders to enjoy sporty riding.

 

- Road: covers a wide range of situations, from city riding to highway cruising and rural roads.

 

- Rain: offers rider reassurance when riding on a wet road surface.

SMARTPHONE CONNECTIVITY

Bluetooth technology built into the instrument panel enables riders to connect to their bike wirelessly. Using the smartphone application “RIDEOLOGY THE APP,” a number of instrument functions can be accessed, contributing to an enhanced motorcycling experience.

 

A number of functions are available:

- Vehicle Info: information such as fuel gauge, odometer, distance (odometer)-based maintenance reminder, etc can be viewed via the smartphone.

 

- Riding Log: GPS route information as well as vehicle running information can be logged and viewed via the smartphone.

 

- Telephone notices: when a call or mail is received by the smartphone, this is indicated on the instrument display.

 

Tuning – General Settings: general instrument display settings (such as preferred units, time, 12h/24h format, etc) can be adjusted via the smartphone.

- KTRC (Kawasaki TRaction Control)
Three modes cover a wide range of riding conditions, offering either enhanced sport riding performance or the peace of mind under certain conditions to negotiate low-traction surfaces with confidence.

 

- Power Mode Selection
Riders can choose from Full Power or Low Power mode.

 

- KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System)
Kawasaki’s supersport-grade high-precision brake management system, designed to take into account the particular handling characteristics of supersport motorcycles, ensures highly efficient braking with minimal intrusion during sport riding.

 

- KQS (Kawasaki Quick Shifter)
Standard-equipment quick shifter allows clutchless upshifts, adding to sport riding fun.

  • The 636 Advantage: 636 cm3 Liquid- Cooled, 4-Stroke In-Line Four

    The advantage offered by the Ninja ZX- 6R’s 37 cm3 greater displacement is significant for real world riding exhilaration. Greater performance across the rpm range is welcome when sport riding, both on back roads and on the racetrack. But stronger low and mid-range torque compared to “ordinary” mid-size supersport models also offers increased usability in everyday street-riding situations, like riding in stop-and-go city traffic or accelerating to pass another vehicle on the highway. Updates for 2024 include emissions-related adjustments.

  • Smooth, Flowing Ninja ZX Styling

    All-new styling is inspired by the Ninja ZX-10R while embodying the ideal supersport image. New front and side cowls create a design that flows smoothly from head to tail. Compact new headlights and an intricately layered front cowl give the Ninja ZX-6R its new “face,” while blacked out engine covers and silencer add to the supersport image and LED turn signals complete an all-LED lighting package.

  • TFT Colour Instrumentation

    The new 4.3” all-digital TFT colour instrumentation gives the cockpit a high-tech, high-grade appearance. The new meter also offers additional features unavailable on the previous model.

  • Sport, Road, Rain, Rider (manual)

    All-inclusive modes that link KTRC and Power Mode allow riders to easily set traction control and power delivery to suit a given riding situation. Riders can choose from three settings (Sport, Road, Rain) or a manual setting (Rider). In the manual Rider mode, each of the systems can be set independently.

     

    - Sport: enables riders to enjoy sporty riding.

     

    - Road: covers a wide range of situations, from city riding to highway cruising and rural roads.

     

    - Rain: offers rider reassurance when riding on a wet road surface.

  • SMARTPHONE CONNECTIVITY

    Bluetooth technology built into the instrument panel enables riders to connect to their bike wirelessly. Using the smartphone application “RIDEOLOGY THE APP,” a number of instrument functions can be accessed, contributing to an enhanced motorcycling experience.

     

    A number of functions are available:

    - Vehicle Info: information such as fuel gauge, odometer, distance (odometer)-based maintenance reminder, etc can be viewed via the smartphone.

     

    - Riding Log: GPS route information as well as vehicle running information can be logged and viewed via the smartphone.

     

    - Telephone notices: when a call or mail is received by the smartphone, this is indicated on the instrument display.

     

    Tuning – General Settings: general instrument display settings (such as preferred units, time, 12h/24h format, etc) can be adjusted via the smartphone.

  • - KTRC (Kawasaki TRaction Control)
    Three modes cover a wide range of riding conditions, offering either enhanced sport riding performance or the peace of mind under certain conditions to negotiate low-traction surfaces with confidence.

     

    - Power Mode Selection
    Riders can choose from Full Power or Low Power mode.

     

    - KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System)
    Kawasaki’s supersport-grade high-precision brake management system, designed to take into account the particular handling characteristics of supersport motorcycles, ensures highly efficient braking with minimal intrusion during sport riding.

     

    - KQS (Kawasaki Quick Shifter)
    Standard-equipment quick shifter allows clutchless upshifts, adding to sport riding fun.

Specifications

Specifications

มิติรถ
ความยาว 2,025 mm
ความกว้าง 710 mm
ความสูง 1,105 mm
ระยะฐานล้อ 1,400 mm
ระยะห่างจากพื้น 130 mm
ความสูงเบาะนั่ง 830 mm
น้ำหนักรวม 198 kg
น้ำหนัก (ไม่รวมของเหลว) -
ความจุถังน้ำมันเชื้อเพลิง 17 litres

สมรรถนะ
กำลังเครื่องยนต์สูงสุด 91.0 kW {124 PS} / 13,000 min-1
กำลังเครื่องยนต์สูงสุดพร้อมแรมแอร์ 95.2 kW {129PS} / 13,000 min-1
แรงบิดสูงสุด 69.0 N·m {7.0 kgƒ·m} / 10,800 min-1

เครื่องยนต์
ประเภทเครื่องยนต์ 4-stroke In-Line Four
ระบบหล่อเย็น Liquid-cooled
ขนาดกระบอกสูบ x ช่วงชัก 67.0 x 45.1 mm
ปริมาตรกระบอกสูบ 636 cm3
อัตราส่วนกำลังอัด 12.9:1
ระบบจ่ายเชื้อเพลิง Fuel injection: ø38 mm x 4 with oval sub-throttles
ระบบหล่อลื่น Forced Lub. Wet
ระบบสตาร์ท EL. Starter
ระบบจุดระเบิด Digital

ระบบขับเคลื่อน
ระบบขับเคลื่อน Chain
ระบบส่งกำลัง 6-speed, return
อัตราทดขั้นต้น 1.900 (76/40)
อัตราทดเกียร์ 1 2.846 (37/13)
อัตราทดเกียร์ 2 2.200 (33/15)
อัตราทดเกียร์ 3 1.850 (37/20)
อัตราทดเกียร์ 4 1.600 (32/20)
อัตราทดเกียร์ 5 1.421 (27/19)
อัตราทดเกียร์ 6 1.300 (26/20)
อัตราทดสุดท้าย 2.867 (43/15)
ประเภทคลัตช์ (หลัก) Wet, multi-disc

ตัวถัง
ประเภทเฟรม Tubular, Diamond
ระบบกันสะเทือนหน้า ø41 inverted fork (SFF-BP) with rebound and compression damping and spring preload adjustability, and top-out springs
ระบบกันสะเทือนหลัง Bottom-Link Uni Trak, gas-charged shock with piggyback reservoir, compression and rebound damping and spring preload adjustability
ระยะยุบล้อหน้า 120 mm
ระยะยุบล้อหลัง 151 mm
มุมแคสเตอร์ 23.5°
ระยะเทรล 101 mm
มุมเลี้ยว (ซ้าย/ขวา) 27° / 27°
ยางหน้า 120/70ZR17M/C (58W)
ยางหลัง 180/55ZR17M/C (73W)
เบรกหน้า Dual semi-floating ø310 mm discs
คาลิปเปอร์ (หน้า) Caliper- Dual radial-mount, monobloc, opposed 4-piston
เบรกหลัง Single ø220 mm disc
คาลิปเปอร์ (หลัง) Caliper- Single-bore pin-slide

รุ่นอื่นๆ ที่คุณอาจชื่นชอบ

รุ่นอื่นๆ ที่คุณอาจชื่นชอบ