Kawasaki Eliminator ออกแบบเพื่อมอบประสบการณ์การขับขี่ที่ลงตัว ด้วยดีไซน์ Low and Long และเรียบหรู ดูโดดเด่นและเหมาะกับไลฟ์สไตล์คนเมือง ท่านั่งขับขี่สบาย มือจับวางในตำแหน่งพอดี วางเท้าได้มั่นคง และพักเท้าที่ออกแบบมาให้ขี่ได้ตลอดวันอย่างไม่เมื่อยล้า ขับเคลื่อนด้วยเครื่องยนต์ Parallel Twin จาก Ninja ให้แรงบิดดีเยี่ยมตั้งแต่รอบต่ำ ส่งให้มีความคล่องตัวในเมือง และทรงพลังบนทางหลวง น้ำหนักเบาและการควบคุมง่ายทำให้ทุกการเดินทางผ่อนคลาย Eliminator พร้อมเปลี่ยนทุกเส้นทางให้เป็นอิสระ ให้คุณได้ปลดปล่อยความเครียด เพียงขึ้นขี่ ปล่อยใจให้เป็นอิสระ และขับออกไป
✓ โดดเด่นเป็นเอกลักษณ์ด้วยรูปทรงเตี้ย และยาว
✓ เบาะนั่งต่ำ ท่านั่งสบาย ขับขี่ผ่อนคลาย
✓ น้ำหนักเบา ควบคุมง่าย คล่องตัวทุกการขับขี่
✓ คุณภาพมาตรฐานญี่ปุ่น (ผลิตในประเทศไทย)
✓ ตำนานต้นฉบับตั้งแต่ปี 1985 จนถึงปัจจุบัน
The Eliminator’s Parallel Twin engine offers strong low-end torque, greatly benefiting low-speed control and manoeuvrability, and contributing to low-stress everyday riding. At highway speeds, its strong power and linear response make its Ninja lineage apparent.
Inspired by the Ninja 400’s high-performance trellis frame, the high-tensile steel construction achieves the Eliminator’s long and low design and low seat height while maintaining the active performance potential of its sportier brother. Kawasaki’s advanced dynamic rigidity analysis was used to ensure optimum rigidity with light weight.
A long and low design with elegant proportions is created by the vertically thin fuel tank and the horizontal lines evident from the head pipe to the original tail. The design of the impressive, mid-class sized body suggests a balance of active performance and composure. The round headlight and twin-shock rear suspension add to the authentic motorcycle style.
Compact, round, all-digital LCD instrument panel offers a modern touch that complements the Eliminator’s authentic style.
Bluetooth technology built into the instrument panel enables riders to connect to their bike wirelessly. Using the smartphone application “RIDEOLOGY THE APP,” a number of instrument functions can be accessed, contributing to an enhanced motorcycling experience.
A number of functions are available:
- Vehicle Info: information such as fuel gauge, odometer, distance (odometer)-based maintenance reminder, etc can be viewed via the smartphone.
- Riding Log: GPS route information as well as vehicle running information can be logged and viewed via the smartphone.
- Telephone notices: when a call or mail is received by the smartphone, this is indicated on the instrument display.
Tuning – General Settings: general instrument display settings (such as preferred units, time, 12h/24h format, etc) can be adjusted via the smartphone.
มิติรถ | |
---|---|
ความยาว | 2,250 mm |
ความกว้าง | 785 mm |
ความสูง | 1,100 mm |
ระยะฐานล้อ | 1,520 mm |
ระยะห่างจากพื้น | 150 mm |
ความสูงเบาะนั่ง | 735 mm |
น้ำหนักรวม | 176 kg |
น้ำหนัก (ไม่รวมของเหลว) | - |
ความจุถังน้ำมันเชื้อเพลิง | 13 litres |
สมรรถนะ | |
---|---|
กำลังเครื่องยนต์สูงสุด | 35.0 kW {48 PS} / 10,000 min-1 |
กำลังเครื่องยนต์สูงสุดพร้อมแรมแอร์ | - |
แรงบิดสูงสุด | 37.0 N·m {3.8 kgƒ·m} / 8,000 min-1 |
เครื่องยนต์ | |
---|---|
ประเภทเครื่องยนต์ | 4-stroke Parallel Twin |
ระบบหล่อเย็น | Liquid-cooled |
ขนาดกระบอกสูบ x ช่วงชัก | 70.0 x 51.8 mm |
ปริมาตรกระบอกสูบ | 399 CC |
อัตราส่วนกำลังอัด | 11.5:1 |
ระบบจ่ายเชื้อเพลิง | Fuel injection: ø32 mm x 2 |
ระบบหล่อลื่น | Forced lubrication, wet sump |
ระบบสตาร์ท | EL. Starter |
ระบบจุดระเบิด | Digital |
ระบบขับเคลื่อน | |
---|---|
ระบบขับเคลื่อน | Chain |
ระบบส่งกำลัง | 6-speed, return |
อัตราทดขั้นต้น | 1.037 (28/27) |
อัตราทดเกียร์ 1 | 2.929 (41/14) |
อัตราทดเกียร์ 2 | 2.056 (37/18) |
อัตราทดเกียร์ 3 | 1.619 (34/21) |
อัตราทดเกียร์ 4 | 1.333 (32/24) |
อัตราทดเกียร์ 5 | 1.154 (30/26) |
อัตราทดเกียร์ 6 | 1.037 (28/27) |
อัตราทดสุดท้าย | 2.219 (71/32) |
ประเภทคลัตช์ (หลัก) | Wet multi-disc, manual |
ตัวถัง | |
---|---|
ประเภทเฟรม | Trellis, high-tensile steel |
ระบบกันสะเทือนหน้า | Ø41 mm telescopic fork |
ระบบกันสะเทือนหลัง | Twin shocks |
ระยะยุบล้อหน้า | 120 mm |
ระยะยุบล้อหลัง | 90 mm |
มุมแคสเตอร์ | 30.0° |
ระยะเทรล | 121 mm |
มุมเลี้ยว (ซ้าย/ขวา) | 35° / 35° |
ยางหน้า | 130/70-18M/C 63H |
ยางหลัง | 150/80-16M/C 71H |
เบรกหน้า | Ø310 mm disc |
คาลิปเปอร์ (หน้า) | Dual-piston |
เบรกหลัง | Ø240 mm disc |
คาลิปเปอร์ (หลัง) | Dual-piston |