The new Ninja 1000SX marks the 4th generation of a successful sport touring platform that enables experienced riders to enjoy sporty riding and touring capability from a relaxed position. Cleaner emissions with the same great performance, sportier, more dynamic new styling featuring a single-sided muffler and all-LED lighting, increased seat comfort for both rider and passenger, and a host of technology updates – including Electronic Cruise Control; a quick shifter; integrated Riding Modes that combine KTRC and Power modes; and 4.3” all-digital TFT colour instrumentation with smartphone connectivity – make this refined sport tourer more attractive than ever.
Powerful 1,043 cm3 liquid-cooled, 4-stroke In-line Four engine pulls strongly from all rpm and does not let up before the redline. The engine delivers superb response, a strong mid-range hit and an intoxicating intake howl – every twist of the throttle rewards the rider with a physically and aurally exhilarating sensation. In addition to cleaner emissions for 2020, a change to Electronic Throttle Valves enables the addition of Electronic Cruise Control, while also contributing to smooth power delivery.
The Ninja 1000SX’s highly rigid aluminium frame offers a high degree of mass centralisation, offering a balance of agility and firm handling. The bike responds quickly to rider input, while offering an excellent ability to soak up bumps and ruts. Highly composed, the Ninja 1000SX’s superb straight-line stability and its planted feeling in corners make it easy to spend long hours in the saddle.
BATTLAX HYPERSPORT S22 tyres contribute to lighter handling, while offering enhanced grip in both dry and wet conditions, which translates to greater rider confidence and enjoyment.
Complementing the Ninja 1000SX’s exhilarating engine character, the quick shifter enables clutchless upshifts and downshifts for seamless acceleration and quick and easy deceleration.
The strength of Kawasaki’s cutting-edge electronics has always been the highly sophisticated programming that, using minimal hardware, gives the ECU an accurate real-time picture of what the chassis is doing. Kawasaki’s proprietary dynamic modelling program examines changes in multiple parameters, enabling it to take into account changing road and tyre conditions.
Using the latest evolution of Kawasaki’s advanced modelling software and feedback from a compact IMU (Inertial Measurement Unit), KCMF monitors engine and chassis parameters throughout the corner – from entry, through the apex, to corner exit – modulating brake force and engine power to facilitate smooth transition from acceleration to braking and back again, and to assist riders in holding their intended line through the corner.
Three modes cover a wide range of riding conditions, offering either enhanced sport riding performance or the peace of mind under certain conditions to negotiate low-traction surfaces with confidence.
KIBS, Kawasaki’s supersport-grade brake management system, uses high-precision control to regulate brake pressure during sporty riding.
The use of a compact IMU allows an additional layer of precision to be added to the already high-level KTRC and KIBS systems.
The compact new 4.3” all-digital TFT colour instrumentation gives the cockpit a high-tech, high-grade appearance. The new meter also offers additional features unavailable on the previous model.
มิติรถ | |
---|---|
ความยาว | 2,100 mm |
ความกว้าง | 825 mm |
ความสูง | 1,190 mm |
ระยะฐานล้อ | 1,440 mm |
ระยะห่างจากพื้น | 135 mm |
ความสูงเบาะนั่ง | 835 mm |
น้ำหนักรวม | 235 kg |
น้ำหนัก (ไม่รวมของเหลว) | |
ความจุถังน้ำมันเชื้อเพลิง | 19 litres |
สมรรถนะ | |
---|---|
กำลังเครื่องยนต์สูงสุด | |
กำลังเครื่องยนต์สูงสุดพร้อมแรมแอร์ | |
แรงบิดสูงสุด |
เครื่องยนต์ | |
---|---|
ประเภทเครื่องยนต์ | Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four |
ระบบหล่อเย็น | |
ขนาดกระบอกสูบ x ช่วงชัก | 77.0 x 56.0 mm |
ปริมาตรกระบอกสูบ | 1,043 cc |
อัตราส่วนกำลังอัด | 11.8:1 |
ระบบจ่ายเชื้อเพลิง | Fuel injection (ø38 x 4) |
ระบบหล่อลื่น | |
ระบบสตาร์ท | |
ระบบจุดระเบิด | Digital |
ระบบขับเคลื่อน | |
---|---|
ระบบขับเคลื่อน | |
ระบบส่งกำลัง | 6-speed, return |
อัตราทดขั้นต้น | |
อัตราทดเกียร์ 1 | |
อัตราทดเกียร์ 2 | |
อัตราทดเกียร์ 3 | |
อัตราทดเกียร์ 4 | |
อัตราทดเกียร์ 5 | |
อัตราทดเกียร์ 6 | |
อัตราทดสุดท้าย | |
ประเภทคลัตช์ (หลัก) |
ตัวถัง | |
---|---|
ประเภทเฟรม | Twin-tube, aluminium |
ระบบกันสะเทือนหน้า | ø41 mm inverted fork with compression and rebound damping and spring preload adjustability |
ระบบกันสะเทือนหลัง | Horizontal Back-link, gas-charged rear shock with rebound damping and spring preload adjustability |
ระยะยุบล้อหน้า | |
ระยะยุบล้อหลัง | |
มุมแคสเตอร์ | |
ระยะเทรล | |
มุมเลี้ยว (ซ้าย/ขวา) | |
ยางหน้า | 120/70ZR17M/C (58W) |
ยางหลัง | 190/50ZR17M/C (73W) |
เบรกหน้า | Dual semi-floating ø300 mm discs, Caliper- Dual opposed 4-piston |
คาลิปเปอร์ (หน้า) | |
เบรกหลัง | Single ø250 mm disc, Caliper- Single-piston |
คาลิปเปอร์ (หลัง) |