Ninja 650

NINJA AMBASSADOR

Ninja 650

Ninja 650 ยังคงแนวคิด “สนุก มีสไตล์ ขับขี่ง่าย” เช่นเดียวกับรุ่นก่อน *Ninja 650* รุ่นใหม่ที่ออกแบบมาอย่างสมดุลและเร้าใจยิ่งกว่า มาพร้อมกับเครื่องยนต์ *Parallel Twin* ขนาด 650cc ที่เน้นแรงบิดในช่วงรอบต่ำถึงกลาง และโครงสร้างน้ำหนักเบาในขนาดกลางที่เพรียวบาง การปรับปรุงเครื่องยนต์ช่วยลดมลพิษและเพิ่มแรงบิดในช่วงกลาง ขณะที่ยางใหม่ทำให้การควบคุมคล่องตัวขึ้นเช่นเคย การควบคุมที่ว่องไวและการตอบสนองที่ตรงไปตรงมาเสริมด้วยพละกำลังที่จัดการได้ง่ายและการบังคับทิศทางที่เป็นมิตรต่อผู้ขับขี่ ทำให้ *Ninja 650* ผสมผสานความเป็นสปอร์ตและความหลากหลายในการใช้งานประจำวันได้อย่างลงตัว เหมาะสำหรับทั้งนักขับขี่มือใหม่และผู้ที่มีประสบการณ์

 

ดีไซน์ที่โฉบเฉี่ยวกว่าเดิม โดดเด่นด้วยไฟหน้า LED ใหม่และหน้าปัดสี TFT ขนาด 4.3 นิ้ว ให้ภาพลักษณ์ที่สปอร์ตและสื่อถึงความเป็นตระกูล *Ninja* อย่างชัดเจน การใส่ใจในรายละเอียดเพื่อให้ได้มาตรฐานการประกอบสูงสุดส่งผลให้ได้มอเตอร์ไซค์ที่เจ้าของสามารถภาคภูมิใจได้ เป็นตัวแทนที่สมบูรณ์แบบของแบรนด์ *Ninja*

  • Ninja 650 (2020) : Lime Green / Ebony
  • Ninja 650 (2020) : Lime Green / Ebony
  • Ninja 650 (2020) : Lime Green / Ebony
  • Ninja 650 (2020) : Metallic Spark Black
  • Ninja 650 (2020) : Metallic Spark Black
  • Ninja 650 (2020) : Metallic Spark Black

สีที่มีจำหน่าย

  • Lime Green / Ebony (2020)
  • Metallic Spark Black (2020)

ราคา (บาท)

  • 318,900
  • 313,800
  • * ราคาและโปรโมชั่นเป็นไปตามข้อกำหนด ณ วันจำหน่าย

Top Features

Top Features

Exciting Parallel Twin engine

Tuning of the 649 cm3 Parallel Twin engine focused on achieving a throttle response that balanced a powerful feeling and a quick-revving character. To optimise performance for everyday riding, care was taken to maximise low-mid range torque. When opening the throttle, riders will notice an extremely smooth and powerful engine character that offers both a high level of control when making minute throttle adjustments and a gratifying rush of acceleration in the lower rpm ranges. This tuning also benefits fuel economy.

Assist & Slipper Clutch

Assist & Slipper Clutch was developed based on feedback from racing activities. The clutch uses two types of cams (an assist cam and a slipper cam), offering two new functions not available on a standard clutch.

Light weight, nimble handling

Benefitting from a thoroughly redesigned chassis, the new Ninja 650 weighs in at 193 kg. Designed using Kawasaki’s new in-house analysis technology, the lightweight trellis frame and swingarm were the key to the Ninja 650’s ultra-light handling.

Lighter Handling

New Dunlop Sportmax Roadsport 2 tyres contribute to lighter handling.

Increased Passenger Comfort

Rear seat with thicker urethane (approximately 5 mm thicker at the centre, 10 mm thicker at the sides) and sides that extend more widely offers increased passenger comfort.

TFT Colour Instrumentation

The new 4.3” all-digital TFT colour instrumentation – a Kawasaki first in the 650cc class – gives the cockpit a high-tech, high-grade appearance. The new meter also offers additional features unavailable on the previous model.

  • Exciting Parallel Twin engine

    Tuning of the 649 cm3 Parallel Twin engine focused on achieving a throttle response that balanced a powerful feeling and a quick-revving character. To optimise performance for everyday riding, care was taken to maximise low-mid range torque. When opening the throttle, riders will notice an extremely smooth and powerful engine character that offers both a high level of control when making minute throttle adjustments and a gratifying rush of acceleration in the lower rpm ranges. This tuning also benefits fuel economy.

  • Assist & Slipper Clutch

    Assist & Slipper Clutch was developed based on feedback from racing activities. The clutch uses two types of cams (an assist cam and a slipper cam), offering two new functions not available on a standard clutch.

  • Light weight, nimble handling

    Benefitting from a thoroughly redesigned chassis, the new Ninja 650 weighs in at 193 kg. Designed using Kawasaki’s new in-house analysis technology, the lightweight trellis frame and swingarm were the key to the Ninja 650’s ultra-light handling.

  • Lighter Handling

    New Dunlop Sportmax Roadsport 2 tyres contribute to lighter handling.

  • Increased Passenger Comfort

    Rear seat with thicker urethane (approximately 5 mm thicker at the centre, 10 mm thicker at the sides) and sides that extend more widely offers increased passenger comfort.

  • TFT Colour Instrumentation

    The new 4.3” all-digital TFT colour instrumentation – a Kawasaki first in the 650cc class – gives the cockpit a high-tech, high-grade appearance. The new meter also offers additional features unavailable on the previous model.

Specifications

Specifications

มิติรถ
ความยาว 2,115 mm
ความกว้าง 740 mm
ความสูง 1,145 mm
ระยะฐานล้อ 1,410 mm
ระยะห่างจากพื้น 130 mm
ความสูงเบาะนั่ง 790 mm
น้ำหนักรวม 193 kg
น้ำหนัก (ไม่รวมของเหลว) -
ความจุถังน้ำมันเชื้อเพลิง 15 litres

สมรรถนะ
กำลังเครื่องยนต์สูงสุด 50.2 kW {68 PS} / 8,000 min-1
กำลังเครื่องยนต์สูงสุดพร้อมแรมแอร์ -
แรงบิดสูงสุด 65.7 N·m {6.7 kgƒ·m} / 6,500 min-1

เครื่องยนต์
ประเภทเครื่องยนต์ 4-stroke Parallel Twin
ระบบหล่อเย็น Liquid-cooled
ขนาดกระบอกสูบ x ช่วงชัก 83.0 x 60.0 mm
ปริมาตรกระบอกสูบ 649 cc
อัตราส่วนกำลังอัด 10.8:1
ระบบจ่ายเชื้อเพลิง Fuel injection: ø36 mm x 2 with dual throttle valves
ระบบหล่อลื่น Forced Lub. Semi-Dry Sump
ระบบสตาร์ท EL. Starter
ระบบจุดระเบิด Digital

ระบบขับเคลื่อน
ระบบขับเคลื่อน Chain
ระบบส่งกำลัง 6-speed, return
อัตราทดขั้นต้น 2.095 (88/42)
อัตราทดเกียร์ 1 2.438 (39/16)
อัตราทดเกียร์ 2 1.714 (36/21)
อัตราทดเกียร์ 3 1.333 (32/24)
อัตราทดเกียร์ 4 1.111 (30/27)
อัตราทดเกียร์ 5 0.966 (28/29)
อัตราทดเกียร์ 6 0.852 (23/27)
อัตราทดสุดท้าย 2.095 (88/42)
ประเภทคลัตช์ (หลัก) Wet, multi-disc

ตัวถัง
ประเภทเฟรม Tubular, Diamond
ระบบกันสะเทือนหน้า Telescopic fork
ระบบกันสะเทือนหลัง Horizontal Back-link SWG. ARM
ระยะยุบล้อหน้า 125 mm
ระยะยุบล้อหลัง 130 mm
มุมแคสเตอร์ 24.0°
ระยะเทรล 100 mm
มุมเลี้ยว (ซ้าย/ขวา) 32° / 32°
ยางหน้า 120/70ZR17M/C (58W)
ยางหลัง 160/60ZR17M/C (69W)
เบรกหน้า Dual semi-floating ø300 mm petal discs
คาลิปเปอร์ (หน้า) Dual piston
เบรกหลัง Single ø220 mm petal disc
คาลิปเปอร์ (หลัง) Single-piston

รุ่นอื่นๆ ที่คุณอาจชื่นชอบ

รุ่นอื่นๆ ที่คุณอาจชื่นชอบ