Leave everything you thought you knew about Sports Touring behind with the Supercharged Ninja H2 SX SE. Surge across continents, along autobahns and through mountain passes. Go further faster on our most capable Sports Tourer yet. Ninja H2 SX SE – SUPERCHARGE YOUR JOURNEY.
Achieving an engine that could deliver superb fuel efficiency and gratifying acceleration at street-riding speeds started with increasing the compression ratio in order to increase the engine’s thermal efficiency. From there, the supercharger, combustion chamber, cams, and intake and exhaust components were all redesigned. The result is a versatile engine character that enables relaxed long-distance riding, easy manageability at slow speeds, and – when called upon – the exhilarating acceleration that only a supercharged engine can deliver.
The Ninja H2 SX features an innovative trellis frame like the Ninja H2, but to be able to accommodate a passenger and luggage, the frame needed to be completely redesigned. Its 195 kg payload is comparable to that of the Ninja 1000. And increased rigidity and a longer wheelbase deliver the stability for riding at highway speed with panniers, while a 30o steering angle facilitates low-speed manoeuvres
The Ninja H2 SX’s superb fuel efficiency represents a significant increase over the supercharged engine of the Ninja H2, and is on par with that of the Ninja 1000 and Versys 1000. Combined with its 19 litre fuel tank, this gives the Ninja H2 SX a substantial cruising range.
Supersport-sourced suspension delivers a combination of ride comfort and sport performance ideal for street riding and touring. Both front and rear suspension are fully adjustable, allowing riders to make adjustments to suit riding style and conditions. And a remote rear preload adjuster greatly facilitates making changes to accommodate a passenger and/or luggage.
Using feedback from the compact Bosch IMU (Inertial Measurement Unit) that gives a real-time picture of chassis orientation, KCMF monitors engine and chassis parameters throughout the corner – from entry, through the apex, to corner exit – modulating brake force and engine power to facilitate smooth transition from acceleration to braking and back again, and to assist riders in tracing their intended line through the corner. On the Ninja H2 SX, KCMF oversees the following systems :
-KTRC (including traction and wheel lift control)
-KIBS (including pitching and corner braking control)
-Kawasaki Engine Brake Control
มิติรถ | |
---|---|
ความยาว | 2,135 mm |
ความกว้าง | 775 mm |
ความสูง | 1,260 mm |
ระยะฐานล้อ | 1,480 mm |
ระยะห่างจากพื้น | 130 mm |
ความสูงเบาะนั่ง | 835 mm |
น้ำหนักรวม | 260 kg |
น้ำหนัก (ไม่รวมของเหลว) | |
ความจุถังน้ำมันเชื้อเพลิง | 19 litres |
สมรรถนะ | |
---|---|
กำลังเครื่องยนต์สูงสุด | |
กำลังเครื่องยนต์สูงสุดพร้อมแรมแอร์ | |
แรงบิดสูงสุด |
เครื่องยนต์ | |
---|---|
ประเภทเครื่องยนต์ | Liquid-cooled, 4-stroke In-Line Four |
ระบบหล่อเย็น | |
ขนาดกระบอกสูบ x ช่วงชัก | 76 x 55 mm |
ปริมาตรกระบอกสูบ | 998 cc |
อัตราส่วนกำลังอัด | 11.2:1 |
ระบบจ่ายเชื้อเพลิง | Fuel injection: ø40 mm x 4 with dual injection |
ระบบหล่อลื่น | |
ระบบสตาร์ท | |
ระบบจุดระเบิด | Digital |
ระบบขับเคลื่อน | |
---|---|
ระบบขับเคลื่อน | |
ระบบส่งกำลัง | 6-speed, return, Dog-ring |
อัตราทดขั้นต้น | |
อัตราทดเกียร์ 1 | |
อัตราทดเกียร์ 2 | |
อัตราทดเกียร์ 3 | |
อัตราทดเกียร์ 4 | |
อัตราทดเกียร์ 5 | |
อัตราทดเกียร์ 6 | |
อัตราทดสุดท้าย | |
ประเภทคลัตช์ (หลัก) |
ตัวถัง | |
---|---|
ประเภทเฟรม | |
ระบบกันสะเทือนหน้า | ø43 mm inverted fork with rebound and compression damping and spring preload adjustability, and top-out springs |
ระบบกันสะเทือนหลัง | New Uni-Trak with gas-charged shock with piggyback reservoir, compression and rebound damping adjustability, remote spring preload adjuster, and top-out spring |
ระยะยุบล้อหน้า | |
ระยะยุบล้อหลัง | |
มุมแคสเตอร์ | |
ระยะเทรล | |
มุมเลี้ยว (ซ้าย/ขวา) | |
ยางหน้า | 120/70ZR17M/C (58W) |
ยางหลัง | 190/55ZR17M/C (75W) |
เบรกหน้า | Dual semi-floating ø320 mm discs, Caliper dual radial-mount ,monobloc opposed 4-piston |
คาลิปเปอร์ (หน้า) | |
เบรกหลัง | Single ø250 mm petal disc, Caliper 2-piston |
คาลิปเปอร์ (หลัง) |